TAM-TAM
inštitut

Neprofitni zavod za promocijo in spodbujanje ustvarjalnosti na področju plakatne umetnosti.

TAM-TAM Inštitut postavlja plakat
na zemljevid vizualne umetnosti in kulture

Ustanovitev je naravno nadaljevanje aktivnosti družbe TAM-TAM, ki že 30 let razvija področje plakata kot komunikacijskega sredstva v javnem prostoru, zadnjih nekaj let pa s številnimi aktivnostmi spodbuja ustvarjalnost in presežke pri oblikovanju plakatne umetnosti.

Inštitut, ki deluje v obliki zavoda, od družbe TAM-TAM prevzema vodenje in organizacijo neprofitnih aktivnosti družbe, kot npr. natečaj družbeno-odgovornega plakata Plaktivat ter prostor za umetniško izražanje na prostem Ulična galerija, ki se je od prve izvedbe leta 2015 v Ljubljani razširila tudi v Kranj in Maribor.

Poslanstvo Inštituta pa je še ambicioznejše, saj želi s svojimi osrednjimi dejavnostmi, kot je digitalni arhiv slovenskega plakata, razstavistika in s številnimi drugimi pobudami nacionalnega pomena postati referenčna točka za vse posameznike, institucije in dogodke, ki se ukvarjajo s plakati.


Ena izmed prvih aktivnosti TAM-TAM Inštituta je izdaja Zbornika o mestnem plakatu, publikacije, v kateri najvidnejši strokovnjaki, urbanisti, umetniki in predstavniki lokalne uprave podajajo razmišljanja o pomenu in vlogi mestnih plakatov v javnem prostoru. Zbornik je zapis trenutnega stanja, obenem pa želi spodbuditi javno debato o koristih odgovornega upravljanja plakatov v javnem prostoru in posledicami, ko le-to ni zagotovljeno.

Prenesi zbornik

Uporaba in objava podatkov sta dovoljeni le z navedbo vira

Konec leta 2019 je TAM-TAM Inštitut svojo zbirko dopolnil s katalogom Plaktivat – plakat, ki spreminja družbo.

Svež prispevek na področju knjižnih izdaj sodobne produkcije plakatov ponuja vpogled v družbeno angažiran plakat v Sloveniji med l. 2014 in 2019. Obsega pregled zmagovalcev in finalistov projekta Plaktivat. Dvanajst odprtih natečajev je kreativce vabilo, naj v plakatnem formatu naslovijo pereče družbene teme. Natečaji, ki so bili od l. 2017 odprti tudi za prijave iz tujine, so bili med drugim razpisani na teme nasilja nad ženskami, migracij, sovražnega govora, zdravja in zasvojenosti.

Cena kataloga –  26 EUR.

Prodajna mesta

    • Kinodvor

 

    • Mednarodni grafični likovni center

 

    • Muzej za arhitekturo in oblikovanje

 

    • Moderna galerija

 

    • Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti

 

    • Galerija Fotografija

 

    • Galerija Škuc