TAM-TAM Inštitut je izdal katalog Plaktivat – plakat, ki spreminja družbo. V njem so zbrani vsi zmagovalci in finalisti mednarodnih natečajev za oblikovanje mestnega plakata.
Katalog Plaktivat je po dolgoletni praznini na področju knjižnih izdaj sodobne produkcije plakatov, prispevek k popularizaciji plakata in njegovih avtorjev. Ponuja vpogled v družbeno angažiran plakat v Sloveniji med l. 2014 in 2019. Obsega pregled zmagovalcev in finalistov projekta Plaktivat, ki je nastal na pobudo družbe in Inštituta TAM-TAM. Dvanajst odprtih natečajev je kreativce vabilo, naj v plakatnem formatu naslovijo pereče družbene teme.
Natečaji, ki so bili od l. 2017 odprti tudi za prijave iz tujine, so bili med drugim razpisani na teme nasilja nad ženskami, migracij, sovražnega govora, zdravja in zasvojenosti. S svojimi deli so sodelovali tako neuveljavljeni posamezniki kot velike oglaševalske agencije, ki so skupaj ustvarili 1445 plakatov. Še bolj pomembno pa je, da so zmagovalna dela kritično reflektirala slovensko družbo in jo z vsakim natečajem znova pozvala k večji strpnosti, demokratičnosti in empatiji.
Katalog lahko kupite v Mladinski knjigarni Konzorcij Ljubljana, v Mestni knjigarni Maribor in knjigarni Azil, v muzejskih in galerijskih trgovinah: Mestni muzej Ljubljana, Mestna galerija Ljubljana, MAO Slovenija, Moderna galerija, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, MGLC Ljubljana, Galerija Fotografija, Narodna galerija, Galerija ŠKUC ter v knjigarni Kinodvor. Mestni Kino. Naročite pa ga lahko tudi preko spleta v Mladinini trgovini ter v spletni knjigarni Buča in knjigarni Galerija Fotografija. Cena kataloga je 26 EUR.
Katalog – foto: Asiana Jurca Avci
Izid kataloga sta omogočili tudi dve agenciji, ki redno sodelujeta na Plaktivatovih natečajih. AV studio kot marketinška agencija s 40-letno zgodovino ves čas soustvarja tudi tradicionalne kanale komuniciranja. »Plakat kot forma sooblikuje javni prostor in spada med najstarejše medijske formate. TAM-TAMovi plakati in s tem Plaktivat tako predstavljajo del mestnega jedra, ki se nenehno spreminja. Z veliko mero odgovornosti do same vsebine plakati spodbujajo družbeno kritiko in se skozi kreativno odličnost lotevajo raznovrstnih problematik.« pravi Jure Tovrljan iz omenjene agencije.
Domen Husu, kreativni direktor agencije Yin+Young ki je zmagala kar na dveh natečajih, dodaja: »Plakat je že od nekdaj “crème de la crème” medij, s katerim je oglaševanje pravzaprav postalo to, kar je. Že samo zato si kot vsak starosta zasluži naše spoštovanje in podporo. Obenem projekt bolj ali manj uspešno vzgaja nove upe naše stroke ter oživlja neke obrtniške standarde, na katere vse prevečkrat pozabimo. Ne nazadnje nam je kot agenciji, ko smo bili še dokaj “zeleni”, prav s pomočjo Plaktivata uspel prvi preboj na domačo oglaševalsko “sceno”. Glede na vse našteto je zanimivo tudi dejstvo, da med podporniki projekta najdemo samo dve agenciji in ne vseh ali pa vsaj tistih, ki so na Plaktivatu sodelovale ali celo zmagovale. Predvsem v skladu s trendi, zaradi katerih se marsikateri agencijski produkt trudi biti družbeno odgovoren, zato morda ne bi bilo slabo, da bi bili v takih trenutkih malce bolj (z)družbeno odgovorni tudi do sebe ter naše obrti.«