Brošura, ki se dotika pomena načrtovanja zunanjega oglaševanja.
Zbornica za arhitekturo in prostor Slovenije je izdala brošuro »Mestni plakat in oglaševanje v odprtem, javnem prostoru«, ki se dotika pomena načrtovanja zunanjega oglaševanja. Poudarja sodelovanje strokovnjakov, tako arhitektov in urbanistov kot tudi poznavalcev s področja oglaševanja, in zaključuje, da se mora javni prostor vedno uporabljati v javnem interesu.
Mestni plakati so bili med prvimi zunanjimi mediji, ki so nastali zaradi potrebe po obveščanju. Meščane že od konca 18. stoletja obvešča o dogajanju in vabi na dogodke. V brošuri preberemo: »Mestni plakat nagovarja iz neposredne bližine, vabi k interakciji, razmisleku in dialogu ter z aktualnimi vsebinami soustvarja mestni utrip. Z razvojem mesta je mestni plakat zasedel najbolj uporabljane in pomembne lokacije, kamor večji formati ne (z)morejo.«
Mestni plakati dokazujejo, da lahko oglaševanje soustvarja javni prostor in k njemu prispeva. Arhitektka Polona Filipič, asistentka na Fakulteti za arhitekturo v Ljubljani za področje arhitekture in urbanizma pove: »Funkcionalno so za mestna središča smiselni tipi oglaševanja, kot je mestni plakat, ki so lahko poleg oglaševanja izbranih informacij namenjeni tudi izobraževalnim vsebinam, lahko postanejo razstavni panoji ali interaktivni panoji, na katerih lahko tudi meščani puščajo svoje vsebine.«
»Oglaševanje v javnem prostoru je staro toliko kot javni prostor,« poudari Tadej Žaucer, arhitekt in član upravnega odbora Zbornice: »Urejanje prometa in javnega prostora v mestih smo končno začeli vračati pešcem. Čas je, da jim vrnemo tudi oglaševanje in informiranje v javnem prostoru.«
Brošuro lahko preberete na povezavi.