Razstava plakatov 47° Celzija v senci

foto: Asiana Jurca Avci

V TAM-TAMovi plakatni galeriji Figovec smo odprli razstavo plakatov 47° Celzija v senci. Plakati na temo podnebnih sprememb, ki so jih oblikovali avtorji in avtorice z različnih koncev sveta, bodo na ogled do 30. septembra 2021.

foto: Asiana Jurca Avci

Uničujoči orkani, suše, požari in poplave postajajo del našega vsakdana. Za podnebne spremembe in globalno segrevanje je kriv naš ustaljeni, prevladujoči način življenja. Razstava skozi plakatno umetnost javnosti podaja signal, da se proces globalnega ogrevanja ne bo ustavil brez radikalnih sprememb v vrednotah globalne družbe. 30 oblikovalsko dovršenih plakatov na ustvarjalen in izviren način glasno izpostavlja najpomembnejšo globalno temo sveta v 21. stoletju, podnebno krizo.

foto: Asiana Jurca Avci

Zbirka plakatov je izšla že leta 2009, ko se razsežnost problema javnosti še ni zdela tako pereča. V vmesnem času se situacija žal ni bistveno izboljšala, nasprotno, podnebje postaja še bolj neprijazno, navkljub obljubam Pariškega sporazuma pa dovolj korenitih sprememb nismo dosegli niti na politični in zakonodajni ravni.

foto: Asiana Jurca Avci

V Sloveniji imamo sicer kar nekaj organizacij, ki opozarjajo na omenjeno problematiko. “Če ne želimo klavrne prihodnosti bivanja na tem planetu, moramo okoljsko krizo, največji izziv naše generacije, vzeti skrajno resno in primerno ukrepati. Pri tem imata oblikovanje in umetnost nezanemarljivo družbeno vlogo pri nagovarjanju množic, ustvarjanju javnega diskurza in trendov. Oblikovanje je tudi nepogrešljiv del najprej snovanja izdelkov in nato propagandnega stroja za pospeševanje njihove prodaje, kar da oblikovalcu redko priložnost otipljivega vpliva. Umetnost na drugi strani pa si lahko privošči biti kritična in glasna, ali pa raziskovati rešitve za nastalo situacijo, pri čemer je lahko v svojih metodah bolj eksperimentalna in radikalna od znanosti.” je o tematiki zapisal intermedijski umetnik in fotograf Nejc Trampuž, ki je del ekipe Mladi za podnebno pravičnost, enega izmed bolj vidnih gibanj na tem področju. Družbeno, tehnološko in okoljsko kritiko tudi sam pogosto predstavlja v obliki interaktivnih instalacij in kolažev.

foto: Asiana Jurca Avci

 Razstavo sta pripravila TAM-TAM Inštitut in Fundacija Brumen. Izbrani plakati so del zbirke Festivala plakata Ljubljana 2009, ki ga je organizirala Fundacija Brumen pod umetniškim vodstvom Radovana Jenka. Vsi takrat prijavljeni plakati so združeni v dveh knjižnih zbirkah: Poster festival Ljubljana ’09: Mojstrovine/ Masterpieces in Katalog Poster festival Ljubljana ’09: Tekmovanje – Competition. Zbirki sta še vedno v prodaji. Več informacij najdete na https://www.brumen.org/publikacije#pfl.

foto: Asiana Jurca Avci