Moderne olimpijske igre v Tokiu so se zaključile, olimpijski duh pa se seli v TAM-TAMovo plakatno galerijo Figovec v Ljubljani! Med 10. in 27. avgustom bo gostila razstavo Šport in umetnost, ki bo obudila spomin na Zimske olimpijske igre leta 1984 v Sarajevu.
foto: Asiana Jurca Avci
Šport in umetnost sta temeljna gradnika kulture ter kot taka od nekdaj v prepletu. O tem pričajo likovne in literarne upodobitve iz antike, na zgodnejših izvedbah sodobnih olimpijskih iger pa se je celo tekmovalo v disciplinah kot so pesništvo, slikarstvo in arhitektura. Olimpijske igre 20. stoletja je v umetniškem smislu najbolj zaznamoval plakat kot poglavitni medij promocije olimpijskih vrednot in športa nasploh.
foto: Asiana Jurca Avci
Še en lep primer spajanja športa in umetnosti stoji v centru pozornosti tokratne razstave – serija laviranih risb / plakatov osmih športnih panog slikarja Ismarja Mujezinovića. Ekspresivnost potez in barv poudarja dinamičnost figur, kar gledalcu daje občutek, da bodo vsak čas skočile iz površine papirja.
foto: Asiana Jurca Avci
V zapletenih časih, zaznamovanih z napetostmi med zahodnim in vzhodnim blokom (bojkoti v Moskvi 80, Los Angelesu 84) in finančno negotovostjo, je v Sarajevu uspelo nekaj na meji verjetnega. Fenomen sarajevskih ZOI gre pripisati izjemni organizacijski sposobnosti, velikopoteznosti olimpijskega komiteja, predvsem pa neverjetnem sodelovalnem vzdušju vseh, od organizatorjev do lokalnega prebivalstva. Organizacijskim, infrastrukturnim, arhitekturnim presežkom (žal uničenim med kasnejšo vojno tragedijo) se je pridruževalo tudi oblikovanje.
foto: Asiana Jurca Avci
Skrbno zasnovana celostna podoba iger, znak, set piktogramov in maskota so bili izbrani na natečajih. Sodelovali so oblikovalci in umetniki celotne Jugoslavije. V kolektivni spomin se je zapisala maskota iger, volk Vučko, akademskega slikarja Jožeta Trobca iz Kranja. Vučko tako rekoč ostaja nesnovna kulturna zapuščina iger.
foto: Asiana Jurca Avci
Z izjemo Vučka vsi predstavljeni plakati prihajajo iz neprecenljive grafične zbirke sarajevskega oblikovalca in profesorja Asima Đelilovića, ki že desetletja skrbno zbira, beleži in skrbi za bogato oblikovalsko zapuščino prostora današnje Bosne in Hercegovine.
–
Organizator razstave: TAM-TAM Inštitut
Soorganizacija: Zavod Carnica
Razstavišče omogoča: Mestna občina Ljubljana
Zahvaljujemo se Asimu Đeliloviću, Ismarju Mujezinoviću in Jožetu Trobcu za plakate ter Jerneju Kejžarju za pomoč pri pripravi razstave.