UGLJ // Pregled cikla razstav Soteska

Agate Lielpētere: Kdo bo hranil mačko, medtem ko naju ni?

Naslov dela Kdo bo hranil mačko, medtem ko naju ni? je metafora naše skupne odgovornosti, da skrbimo drug za drugega in za svoje okolje. Kot družba se moramo naučiti sodelovati, deliti svoje vire, da bi pomnožili ugodne rezultate. Alternativa je mračna: brez nekoga, ki bo hranil našo mačko, medtem ko nas ni, bo prišla lakota in mačka bo izstradala. Skrb za druge služi kot nekakšna iskrena, protikapitalistična oblika valute skupnosti, opomnik, da naša medsebojna povezanost ni le stvar družbene kohezije, ampak tudi stvar preživetja.

Agate Lielpētere je latvijska vizualna umetnica, ki s svojim delom skuša raziskovati kompleksnost naših življenj na način, ki spodbuja razmišljanje in je obenem privlačen.

Metod Blejec: Valovanje skozi skupnostno in trajnostno 

Razstava Valovanje skozi skupnostno in trajnostno obsega izbor njegovih avtorskih dokumentarnih fotografij, ki beležijo ustvarjalni proces projekta Valovanje od postavitve razstave do izvedenih akcij in dogodkov, s tem pa predstavlja zametke formiranja ustvarjalne skupnosti posameznikov z različnimi interesi in znanji.

Metod Blejec je multidisciplinarni umetnik, oblikovalec, fotograf in pedagog. Njegova eksperimentalna in angažirana praksa, ki bazira na procesu, presega meje medijev, obsega, načinov pristopa in konceptov, tako v osebni praksi kot praksah v sodelovanju.

Teja Gregorič: Mali kmet v Ljubljani

Avtorica se skozi fotodokumentiranje življenja na kmetiji Novak v Savljah sprašuje o vlogi malega kmeta v Ljubljani. Na fotografijah so prikazani posamezni elementi cikla dela in življenja na kmetiji, ki na površje prinašajo vprašanja o izginjanju kmetij na račun pozidave rodovitnih površin ter odnosu družbe do nakupovalnih središč, ki izpodrivajo tržnice in lokalno pridelano hrano.

Teja Gregorič je študentka sodobne vizualne umetnosti na Akademiji za vizualne umetnosti v Ljubljani.

Jovana Đukić in Maša Pušnik: Kolektivka

Avtorici z interaktivnimi in igrivimi plakati, ki omogočajo odvzemanje in dodajanje elementov, raziskujeta odnos med človekom in posledicami vsakodnevnih dejanj, ki kljub temu, da se včasih zdijo majhna in nepomembna, vplivajo na tok življenj vseh ter na občutek pripadnosti celoti. Tvorjenje skupnosti umetnici vidita kot sposobnost vsakega posameznika, da sočloveku v ključnem trenutku poda roko.

Maša Pušnik je grafična oblikovalka s Krasa. Trenutno deluje na področju kulture in založništva. Projektno se najraje ukvarja z oblikovanjem knjig, publikacij, ustvarjanjem ilustracij, plakatov ter na splošno vsega, kar se na koncu natisne na papir.

Jovana Đukić je študentka grafičnega oblikovanja, ki prav tako prihaja s Krasa. V zadnjih letih sta njeni najmočnejši področji 2D risana animacija in ilustracija.

 

 

Tomi Rihtar: Igrišče

Fotograf Tomi Rihtar se skozi performativno vlogo sprašuje, kako sta se z razmahom družbenih omrežij in virtualnega spremenila uporabnost in načini povezovanja znotraj javnih površin. Triptih je fotomontaža avtoportretov, ki jih avtor v post produkciji združuje in sestavlja v nove kompozicije. Virtualni svet tako spreminja načine, kako delujemo v fizičnem prostoru.

Tomi Rihtar je študent fotografije na fakulteti za aplikativne vede – VIST. Pomemben del Rihtarjeve vizualne govorice so fotomontaže, skozi katere raziskuje alternativni pogled na svet in vključuje fantazijske elemente. S tem želi spodbuditi gledalca, da vidi stvari drugače.

Borut Bučinel: Naselitev

Naselitev je serija fotografij, ki jo je avtor ujel v objektiv nekega jutra na plaži. V njih se pred nami odvije varljivo preprost prizor, ki bi lahko bil iz dokumentarnega filma. Konji se hladijo v vodi. Fantje brcajo žogo. Kader prečka mlado dekle … Format, ki bi lahko bil le idilična razglednica s plaže, avtor skozi vrsto preciznih in subtnilnih korakov odmika od pričakovanega.

Borut Bučinel je samostojni ustvarjalec na področju kulture, koreograf, plesalec, fotograf, video ustvarjalec in oblikovalec svetlobe. Doslej je ustvaril več samostojnih celovečernih plesno-gledaliških predstav ter veliko krajših plesnih predstav. Pri svojih projektih je tako tudi sam nastopal kot scenograf in oblikovalec svetlobe.

 

Primož Zorko: Najbolj najlepše

Najbolj najlepše je delo, s katerim umetnik slavi skupnost, njen pomen in moč ter je hkrati poziv k borbi za redefinirano hierahijo vrednosti in vrednot, z ljudmi in naravo na prvem mestu. Kapitalizem, kot vsak drug sistem, je zgodba. Fikcija, kjer so zemlja, ljudje in denar blago. V vlogi blaga pa smo tudi ljudje.

Primož Zorko je samostojni umetnik, oblikovalec in fotograf, ki deluje na področju komercialnih in umetniških projektov. Nedavno je bil prejemnik umetniške rezidence Ministrstva za kulturo RS v New Yorku, za svoje delo pa je bil med drugim nagrajen s posebno pohvalo žirije za izstopajoči projekt 10. bienala Brumen, dvema Brumnovima nagradama, Graphis Gold nagrado ter nagrado Type Directors Club-a, TDC65.

Simon Chang: Kraljice preoblek

Foto serija Kraljice preoblek je dolgoročni dokumentarni projekt o slovenski drag skupnosti, ki se je začel leta 2021. V njem fotograf Simon Chang dokumentira zakulisje, ki ga občinstvo osebno ne more doživeti. S tem pa pripoveduje zgodbe sester in njihovega prefinjenega »protestnega gibanja«, v katerega globoko verjamejo.

Simon Chang je v Taipeiu rojen nagrajeni dokumentarni fotograf, ki od leta 2003 živi in dela v Evropi. Poudarek namenja zgodbam o ljudeh, katerih glas je redko slišan, skupnostim, ki jih obča družba ignorira, duševnim motnjah v regijah nekdanjega konflikta, itd. Kmalu po tem, ko je diplomiral na oddelku za komukacijsko umetnost na univerzi Fu-Jen Catholic University in Taipei, se je preselil v Prago na Češko ter leta 2004 nadaljeval študij na praški FAMU (Film and Television Academy of the Performing Arts). Od leta 2010 živi v Ljubljani.

Peter Fettich: We thrive in the wastelands

Fettichov triptih črno-belih analognih fotografij izžareva izkušnjo skaterske (sub)kulture, katere del je tudi sam. Ne kaže nam pogleda zunanjega opazovalca scene, temveč aktivnega udeleženca. Gre za nadaljevanje projekta “Rispect the boul!”, ki je bil izdan v obliki knjige leta 2019. Osvetljuje spečificna okolja posameznikov, ki jih povezuje želja in strast po gradnji skupnih prostorov svobode.

Peter Fettich deluje na področju fotografije od leta 2009. Aktivno se ukvarja z razvijanjem fotografij, izdajo publikacij v samozaložništvu in vodenjem fotografskih delavnic. Svoje delo predstavlja na samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Od leta 2020 deluje tudi kot soustanovitelj zavoda Artard pod okriljem katerega deluje in se razvija produkcijski prostor Kela.

Obrazi Soteske

Kulturno društvo Soteska je svoj kuratorski ciklus sklenilo s sosedskim sodelovanjem s Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo. Dijake so povabili, da zrišejo člane skupnosti, ki dejansko tvori ekipo Soteske.

Za Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo je projekt Obrazi soteske koordinirala Kaja Urh, mentorsko pa so dijake vodili Svetlana Jakimovska Rodić, Igor Kregar, Apolonija Simon in Veronika Vesel Potočnik. Povabilu so se odzvali: Alina Vrhnjak, Anai Erce, Anastazija Ristić, Anja Gartnar, Bernarda Lavrač, Flora Omerčević, Gaber Trobec, Julija Blatnik, Kaja Bernot, Klara Maver, Lana Hribar, Lea Bavec, Lia Paternoster, Lili Hohkraut, Lina Kadunc, Luka Hebar Kljun, Natalija Križnik, Neža Vouk, Rina Grošelj, Rok Aljančič, Sara M. Ciuha, Sofia Barsuchenko, Stefan Georgievski, Terra Ferro Seliškar, Tijan Žgajnar, Tina Ramovš, Vall Janežič, Xaver Narea, Zala Žnidaršič Čuk, Zoja Jevnikar, Zoja Nagode