V izolaciji nastalo preko 200 vizualnih sporočil na temo koronavirusa

Več kot 200 plakatnih sporočil na temo koronavirusa kroži po družabnih omrežjih, nekateri so že na slovenskih ulicah, nekaj pa jih še čaka na izpostavitev v javnem prostoru.

Vabljeni k ogledu razstave mestnih plakatov po Sloveniji. V primeru, da imate idejo, kako bi vizualna sporočila na temo koronavirusa lahko še širili, jih izpostavili na drugačne načine ali pa bi želeli podpreti vsebino ter domače oblikovalke in oblikovalce, se obrnite na institut@tam-tam.si.

TAM-TAM Inštitut je v okviru projekta Plaktivat nagovoril slovenske agencije, oblikovalke in oblikovalce, ilustratorke in ilustratorje, tekstopiske in tekstopisce, naj skozi plakat v času epidemije opozorijo na resnost problematike, ki nas je nenadoma doletela. Cilj je bil, da slovenska oglaševalska stroka združi moči, znanje ter izkušnje in v krizni situaciji pripomore k preprečevanju širjenja virusa na način, kot najbolj zna, z oglasi.

Za klasičen Plaktivatov natečaj v sodelovanju z ustreznim partnerjem ni bilo časa, ker je bilo potrebno odreagirati hitro in problematiko izpostaviti takoj. Plaktivat je sicer v preteklih petih letih skozi natečaje za oblikovanje mestnega plakata opozoril na dvanajst družbeno-odgovornih tem. Med drugimi tudi na nasilje nad ženskami, beg možganov, krizo medijev, spletno zasvojenost, nasilje med mladostniki, sovražni govor. Plaktivatova dela so bila 3x nagrajena na Slovenskem oglaševalskem festivalu in 8x prejela priznanje za odlično slovensko oblikovanje na bienalu Brumen.

Kot glas perečih družbenih tem se je moral Plaktivat oglasiti tudi tukaj in zdaj. Po nagovoru slovenske oglaševalske stroke je TAM-TAM Inštitut v okviru Plaktivata odprl javni poziv za oblikovanje mestnega plakata na temo koronavirusa, namenjen vsem grafičnim ustvarjalcem. Kreativni izziv je bil enak: v posamezniku aktivirati odgovornost, solidarnost in človečnost v boju proti koroni. Nastalo je 245 vizualnih sporočil, ki so predstavljena v zbirki plakatov na uradnem TAM-TAMovem facebook profilu.

Na akcijo je odreagirala večina slovenskih agencij: Innovatif, Formitas BBDO, Pristop, Grey, Luna \TBWA, Mayer McCann, Futura DDB, andGustav, Saatchi & Saatchi, AV Studio, … Podprla pa sta jo tudi Slovenska oglaševalska zbornica in Društvo za marketing Slovenije. K sodelovanju so pristopile tudi fakultete, Akademija za likovno umetnost, Narovoslovnotehniška fakulteta, Fakulteta za arhitekturo, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko in Filozofska fakulteta.

Plakati s pomembnimi sporočili so zaokrožili po družabnih omrežjih in spletu. S pomočjo deljenj in vpletenosti uporabnikov ima akcija zelo velik doseg. Nekaj odgovorov na Plaktivatov izziv je prispelo tudi iz tujine, čeprav je bila aktivacija namenjena domači stroki. Ker pa mestni plakati niso pozabili na svojo vlogo tudi v kriznih časih, si TAM-TAM prizadeva, da bo vse prispele plakate moč videti tudi na ulici. Na nekaterih TAM-TAMovih plakatnih površinah po Sloveniji je že nameščena prva serija korona plakatov. Sporočila, ki opominjajo na varnostno razdaljo, na umivanje rok, na empatijo in človečnost, ter pozivajo k odgovornemu ravnanju v aktualnih razmerah, bodo pomembna tudi v času, ko se življenje in vagoni vrnejo na stare tirnice.