S knižnjimi naslovnicami vstopamo v peto sezono ustvarjanja v Ulični galeriji na Vegovi. Za razliko od prejšnjih let, ko je sezono oblikoval en kurator, bo tokrat k oblikovanju programa vsak mesec pristopil drug koproducent. Prvo razstavo smo v koprodukciji z Beletrino (Festival literature sveta Fabula) odprli v torek, 26. 2., ob 17. uri.
Foto: Matej Pušnik / Fabula
Zdi se, da je veščina oblikovanja knjižnih naslovnic ena od najbolj podcenjenih; še celo pregovor daje platnice v nič, kakor bi bile manjvredni del knjige. Pa je res tako?
Foto: Matej Pušnik / Fabula
Kakovostna naslovnica poleg estetske izkušnje nudi tako vstop kot izstop iz knjige. Vstop se zgodi, ko naslovnica pritegne, nagovori čustva ter bralke in bralce prepriča, naj knjigi posvetijo čas. Do izstopa pride po prebrani zadnji strani; in šele izstop potrdi učinkovitost naslovnice. Učinkovite naslovnice so namreč tiste, ki ob koncu branja nagovorijo znova, drugače, ki šele po tem, ko so bralke in bralci razumeli in začutili vsebino, razkrijejo svojo zadnjo podrobnost. Dobra naslovnica mora biti obet knjige in interpretacija knjige hkrati, nagovarjati mora čustva in razum.
Foto: Matej Pušnik / Fabula
Na ogled so ilustracije Jerneja Stritarja za tri naslovnice, nastale za Fabulino knjižno zbirko založbe Beletrina, ki izhaja v sklopu mednarodnega literarnega festivala Literature sveta Fabula. Naslovnice so vstopne točke v svetove in gledišča treh različnih žensk: Mileve Marić Einstein kot zgodovinske osebe v romanu Teorija žalosti Slavenke Drakulić, Tatjane Tolstoj, esejistke in prvoosebne pripovedovalke zbirke Tuja lepota ter Faye, literarnega lika kultnega romana Obris Rachel Cusk.
V tem hipu, ko jih gledate, ne da bi prebrali knjige, so ilustracije za naslovnice lepe; če boste prebrali knjige, boste ugotovili, da so več kot to. Platnice so namreč tiste, ki prve sodijo knjige. (dr. Manca G. Renko, umetniška vodja festivala Literature sveta Fabula)
Foto: Matej Pušnik / Fabula
Jernej Stritar (1975) načrtuje celostne podobe in svetuje pri razvoju blagovnih znamk. Profesionalno pot je začel kot samostojni oblikovalec, nadaljeval pa kot soustanovitelj in kreativni vodja oblikovalskega studia IlovarStritar (2008-2016). Od leta 2018 kot partner in kreativni vodja deluje v studiu za komuniciranje Pikto. Za načrtovanje celostnih podob je prejel številne nagrade doma in v tujini (Art Directors Club New York, Red Dot, European Design Award in druge). Občasno se ukvarja z ilustracijo.
Foto: Matej Pušnik / Fabula
Odprtje: torek, 26. 2. 2019, ob 17:00 | Na ogled: 29. 3. 2019 | Ulična galerija na Vegovi.
Nosilec projekta: TAM-TAM Inštitut
Koproducent: Beletrina
Ustvarjanje v TAM-TAMovi Ulični galeriji na Vegovi podpira Tektonik kraft pivovarna. Strogo resno pivo.