TAM-TAMova Ulična galerija na Vegovi predstavlja razstavo Katja Goljat: Dom je tam, kjer lahko parkiraš. V galeriji na prostem smo se parkirali 4. februarja.
Odprtje razstave – foto: Tadej Kreft
Ko se je v šestdesetih letih preteklega stoletja Ken Kesey s svojo posadko Merry Band of Pranksters odpravil na sedem tednov trajajočo pot z vzhodne na zahodno obalo ZDA, je za prevozno sredstvo izbral odslužen šolski avtobus. Ta je v duhu vzhajajočega hipijevskega gibanja in na novo odet v mavrične barve podpiral uporniški ter svobodomiselni duh vkrcanega moštva. Z njim so se Pranksterji podali na potovanje v potovanju ‒ po cestah med Kalifornijo in New Yorkom ter obvozih omame sta se ob pomoči LSD-ja prepletala resničnost in privid ter pomagala blažiti njihov prezir nad banalnostjo in konformizmom ameriške družbe.
Odprtje razstave – foto: Matjaž Rušt
Ikonična podoba mavričnega avtobusa in kultni road trip sta vabila k pobegom in navdihovala popularno kulturo vse odtlej. Dobrih pet desetletij po znameniti Keseyjevi odisejadi pa sta na potovanje po Novem svetu popeljala tudi fotografinjo Katjo Goljat.
Odprtje razstave – foto: Matjaž Rušt
Tako je na poti med New Yorkom in Wisconsinom nastala serija fotografij Freedom and Hope, sinteza portretov ljudi in avtobusov, v kateri fotografinja kot sopotnica dokumentira pot ter življenje sodobnega nomada. Ta se čez celino še vedno ziblje med zarjavelo pločevino, škripajočim podvozjem in neredkimi pobegi v omamo. Nekdaj šolski avtobus, ki pod okruški različnih barvnih nanosov še vedno razkriva svojo izvorno funkcijo, prevažanje potnikov na strogo začrtani poti dom‒sistem‒dom, se paradoksalno zdaj sam spreminja v bivališče, dom ter hkrati služi kot prevoz za pobeg iz sistema. Njegovi potniki so le še senca pranksterskega navdiha svobode ter nič več simbolni nosilci družbenih sprememb, ampak njeni poraženci.
Odprtje razstave – foto: Matjaž Rušt
Kot taki razgaljajo neusmiljenost kapitalističnih postulatov, ki posameznika silijo k skrajnim bivanjskim rešitvam z negotovo perspektivo ter mu v najbolj brutalnem smislu omogočajo živeti sprevrženo neoliberalno priročniško različico duhovnega izreka »tukaj in zdaj«. Maša Špiler
Katja Goljat – foto: Matjaž Rušt
Katja Goljat (1982) je samozaposlena v kulturi, fotografinja. Avtorica deluje na področju avtorske in dokumentarne fotografije. Zanimajo jo zgodbe ljudi, katerih življenjski stil je rezultat družbenih preobrazb in teži k odklonu iz primeža kulturnih obrazcev.
Ulično galerijo podpira Tektonik kraft pivovarna – foto: Matjaž Rušt
Odprtje: torek, 4. 2. 2020, ob 17:00 | Na ogled: 2. 3. 2020 | Ulična galerija na Vegovi.
Nosilec projekta: TAM-TAM Inštitut
Koproducent: Umetnost za vse
Ustvarjanje v TAM-TAMovi Ulični galeriji na Vegovi podpira Tektonik kraft pivovarna. Strogo resno pivo.
Ulična galerija na Vegovi je del kulturne četrti Soteska.