Korak do kulture / Culture Walk

Ste vedeli, da si lahko v Ljubljani, na razdalji 20-minutnega sprehoda, ogledate številne vrhunske razstave, kulturne prireditve in filmske projekcije?  Pestro kulturno ponudbo po novem najdete tudi na mestnih plakatih – Korak do kulture.

Naše glavno mesto ima, kljub majhnosti, v primerjavi z drugimi evropskimi prestolnicami izjemno raznoliko in bogato kulturno ponudbo, ki vabi k obisku tudi v poletnem času. Krajši sprehod po centru Ljubljane vas lahko pripelje do številnih kulturnih ustanov. Razdalje med njimi so kratke, na poti do njih srečujete tudi druge znamenitosti, same zgradbe pa so pravi arhitekturni biseri. Na vse to po novem opozarjajo posebni mestni plakati z zemljevidom, na katerem je izpostavljenih preko 20 pomembnejših kulturnih institucij v središču mesta.

Z naročniki s področja kulture in umetnosti sodelujemo že osemindvajset let, zato smo želeli izkoristiti lastno mrežo mestnih plakatov in tako tuje kot domače obiskovalce Ljubljane ter njene meščane kar na ulicah informirati in usmeriti k ogledu poletne kulturne ponudbe, ki se od Tromostovja nahaja v krogu 20-minutnega sprehoda.

Info plakat – Korak do kulture – foto: Matjaž Tavčar

Tako je nastala ideja za projekt ‘Korak do kulture / Culture Walk’. Z njo smo navdušili Turizem Ljubljana, skupaj smo k sodelovanju povabili številne partnerje s področja kulture in ob podpori Mestne občine Ljubljana ustvarili plakat, na katerem mimoidoči najdejo ponudbo na več kot 20-ih lokacijah po Ljubljani.

Zemljevid kulturnih institucij – foto: Matjaž Tavčar

Plakat je v osnovi zemljevid, ki ga bogatijo avtorske ilustracije lokacij, ki na minimalističen način opozarjajo na program posamezne kulturne ustanove ter izjemno arhitekturo zgradb. V zgornjem delu plakata se na modri podlagi nahaja sprehajalec, ki vabi, da kulturne vsebine na plakatu poiščete peš. Besedilo je v slovenskem in angleškem jeziku. Dodana je tudi QR koda oz. URL zemljevida, ki si ga mimoidoči lahko pretočijo na telefon, tablico ali računalnik.

Info plakat Korak do kulture – foto: Matjaž Tavčar

Informacijski plakat ‘Korak do kulture’ sta ilustrirala in oblikovala naša redna zunanja sodelavca Anja Delbello & Aljaž Vesel / AA.

V projektu ‘Korak do kulture’ sodelujejo: Muzej novejše zgodovine Slovenije, Mednarodni grafični likovni center, Ustvarjalni center Švicarija, Narodni muzej Slovenije in Narodni muzej Slovenije — Metelkova, Slovenski etnografski muzej, CUK Kino Šiška (Galerija DobraVaga), Galerija Kresija, Mestna hiša, Mestna galerija Ljubljana, Ljubljanski grad, Kinodvor, Cankarjev dom, Galerija Jakopič, TAM-TAMova Ulična galerija, Festival Ljubljana (Križanke), Mestni muzej Ljubljana, Galerija Fotografija, Plečnikova hiša in SLOGI — Gledališki muzej.

Kaj so o sodelovanju pri projektu ‘Korak do kulture’ dejali nekateri partnerji:

»Narodna galerija je v krogu 10-ih minut, na meji med mestnim vrvežem z oazo Tivolija. Zelo nazoren zemljevid, ki si ga je zamislilo podjetje TAM-TAM, nas vse povezuje in z veseljem opažamo, da je naša galerija v poletnem času polna obiskovalcev, verjetno tudi zaradi izjemne razstave Ivana Kobilca.« (Narodna galerija)

»Korak do kulture je odličen projekt, saj se z njim opozarja tudi na institucije, ki niso v strogem centru in so zato manj obiskane in znane, pa kljub temu prinašajo kvalitetne razstave in številne zanimive brezplačne vsebine in dogodke, zanimive tako za Ljubljančane kot ostale Slovence ter tujce.« (Petra Klučar, vodja trženja, MGLC)

»Odličen projekt, h kateremu smo z veseljem pristopili, saj podpira tudi naša prizadevanja pri razvoju kulturnega turizma in osveščanju Ljubljančank in Ljubljančanov o tem, kako velika in pestra je kulturna ponudba v mestu.« (mag. Barbara Ravnik, direktorica Narodnega muzeja Slovenije)

»Na Ljubljanskem gradu podpiramo tovrstno povezovanje turističnih dejavnosti, kulture in turizma in povezovanja subjektov, ki delujemo v dobro turistov in domačih obiskovalcev, saj verjamemo, da ravno povezovanje vodi k razvoju turizma kot tudi pozitivni uporabniški izkušnji. Zato smo se z veseljem pridružili projektu Korak do kulture«. (Ljubljanski grad)

»V Centru urbane kulture Kino Šiška in galeriji DobraVaga smo pobudo povezovanja ljubljanskih kulturnih institucij z namenom nagovarjanja mimoidočih prebivalcev in obiskovalcev mesta nemudoma pozdravili. Umetniški in kulturni program Ljubljane je pester, zanimiv in obvladljiv že s kratkim sprehodom. Takšen povezovalni promocijski projekt z jasnimi informacijami in neposredno sporočilnostjo vabi k novim odkritjem in aktivnemu spremljanju dogajanja na sceni.« (Lara Plavčak / Kino Šiška in DobraVaga)

»Korak do kulture — TAM, kjer se v SLOGI lahko predstavimo kulturne institucije v enem mestu na enem mestu … po vsem mestu.« (Mihael Čepéljnik, SLOGI)

Avtorja plakata Korak do kulture: Anja Delbello & Aljaž Vesel / AA.