Korona plakat Mirka Ilića v Ljubljani

Plakati svetovno znanega grafičnega oblikovalca Mirka Ilića po ulicah New Yorka tudi v na TAM-TAM plakatnih mestih v Ljubljani.

Te dni se po svetu pojavlja ogromno sporočil in oglasov na temo koronavirusa. V mesta se počasi vrača  utrip, oživljajo pa tudi ulični oglasi. Poleg številnih družbeno odgovornih plakatov projekta Plaktivat, tokrat še posebej izpostavljamo plakat svetovno znanega grafičnega oblikovalca Mirka Ilića, ki poziva mimoidoče Preberite tole brez ustavljanja. Kar naprej pazite nase.

Foto: TAM-TAM

Opazite jih lahko na TAM-TAMovih plakatnih mestih po Ljubljani. Skladno z resnostjo teme, je sporočilo črno-rdeče-bele barve, jasno in vpadljivo.

Foto: TAM-TAM

Mednarodno uveljavljeni grafični oblikovalec in ilustrator je ulično različico plakata koronavirus zasnoval za newyorške ulice, svoje mesto pa so našli tudi v Zagrebu in Ljubljani. Za prevod plakata v slovenščino je poskrbel Stojan Pelko, Korpus.

Foto: TAM-TAM

»Občasno je slišati na videz ambiciozne primerjave med Ljubljano in Manhattnom, ampak običajno gre za sarkastična pretiravanja, ki cinično karikirajo ali kar direktno žalijo nekaj ali nekoga. V oni stvarni, dejanski, otipljivi resnici pa je težko spraviti New York in Ljubljano v isti stavek. Nekak ne gre zlahka, in vsakič izzveni umetno, nategnjeno in nepotrebno. No, Corona je zrušila še en aksiom. Anti-corona plakati, ki jih je globalna legenda oblikovanja Mirko Ilić prejšnji teden izobesil po New Yorku, od tega tedna sočasno visijo tudi v Ljubljani (ok, v Zagrebu tudi, a koga briga). To pa JE redkost: da sprehajanje po urbani pokrajini dveh tako nezdružljivih mest ponuja isto kulturno vsebino. Zdaj, ko obstaja ta stična točka, si človek predstavlja, da bi v sedemdesetih pri Medexu viseli plakati za CBGB koncerte, ali v osemdesetih zraven Škuca za razstave Keitha Harringa, in tako naprej… No, TO je vrednost te geste. Če bi še v duhu sodobnih trendov naredili statistično analizo, kakšno število Ilićevih plakatov ima Ljubljana po glavi prebivalca, se lahko izkaže, da celo več kot v New Yorku. Postali smo svet. Res je, da so v Zagrebu plakati še bistveno večji, ampak tam je bil potres.« je plakatni akciji nekaj besed namenil digitalni umetnik in strateg Vuk Ćosić.

Foto: TAM-TAM