Z namenom zmanjšati trpljenje živali ter opozoriti na nevarnosti uporabe petard med mladostniki danes začenjamo že 12. etapo kampanje “Petarde? Ne, hvala!”, ki želi neposredno nagovoriti predvsem mlajše najstnike in jih spodbuditi k premisleku o posledicah svojih dejanj.
Uporaba petard povzroča neizmerno stisko med živalmi, ki imajo izjemno občutljiv sluh in ne razumejo izvora glasnih zvokov. Kljub zakonski prepovedi prodaje petard v Sloveniji se te še vedno množično uporabljajo, saj jih mladi kupujejo prek družbenih omrežij, kot so TikTok in Instagram, ali na črnem trgu.
Ciljanje na mlajše najstnike prek družbenih omrežij
Kampanja nagovarja predvsem mlajše najstnike, stare od 12 do 15 let, ki navkljub opozorilom in razmeroma visoki ravni informiranosti še vedno poskušajo pridobiti petarde prek spletnih platform. V okviru teaser faze kampanje so v agenciji DROM Agency na TikToku in Instagramu vzpostavili profile, ki so se pretvarjali, da ponujajo petarde. Rezultati so zaskrbljujoči – več kot 100 mladostnikov, večinoma fantov, starih od 12 do 15 let, je poskušalo kupiti petarde prek teh profilov. To jasno kaže na nujnost ozaveščanja in neposrednega nagovarjanja te starostne skupine.
Taktični preobrat: ‘Ponarejene’ petarde z močnim sporočilom
Eden osrednjih elementov kampanje je distribucija “ponarejenih” petard, ki ob odprtju “eksplodirajo” v zvok živali v stiski. V škatli uporabniki namesto petard najdejo plišasto igračo psa ali mačke ter avdio čip, ki predvaja zvoke prestrašene živali, škatla pa jih nagovori s ključnim sporočilom: “On sliši tvoje petarde. Ali ti slišiš njegov strah?”
Hero video in pristni odzivi
Kampanjo spremlja tudi močan hero video, ki prikazuje reakcijo mladostnika ob odkritju vsebine “petard”. Video poudarja šok, zavedanje in obžalovanje ter tako še dodatno krepi sporočilo kampanje. Zgodba se nadaljuje na TAM-TAM mestnih plakatih, opremljenih s QR kodami, ki uporabnike usmerijo na animirane podobe prestrašenih živali in na digitalnih platformah kampanje ter kampanjskih partnerjev.
Sogovorniki na dogodku:
- Damjan Koren, predstavnik kampanje, TAM-TAM
- Milena Jakovljević, glavna kreativna direktorica in partnerka agencije DROM Agency
- Marko Oman, direktor Veterinarske postaje Ljubljana
Damjan Koren, TAM-TAM
Marko Oman, direktor Veterinarske postaje Ljubljana
Milena Jakovljević, glavna kreativna direktorica in partnerka agencije DROM Agency
Sodelovanje ambasadorjev
Kampanja vključuje tudi sodelovanje z ambasadorji in njihovimi, s pomočjo AI tehnologije ustvarjenimi prestrašenimi ljubljenčki, ki se pojavijo na vizualih kampanje in v ozaveščevalnih videih:
- Katarina Benček in njen pomeranec Grizli,
- Alen Podlesnik z mačkonom Čunkijem,
- Jurij Zrnec z malim italijanskim hrtom Pablom.
Njihove osebne zgodbe in pričevanja bodo pripomogle k širjenju sporočila ter ozaveščanju širše javnosti o problematiki, prestrašene živalice na plakatih pa igrajo na čustveno noto.
Inovativni pristopi za širjenje sporočila
Poleg tradicionalnih medijev kampanja uporablja inovativne pristope:
- AI-generirane podobe in videi prestrašenih živali, ki prikazujejo njihovo stisko ob pokanju petard.
- Avdio TAM-TAM plakati, ki s posebnimi učinki dodatno pritegnejo pozornost mimoidočih.
- Interaktivne digitalne vsebine na družbenih omrežjih TikTok in Instagram, kjer se odvija teasing in razkritje kampanje ter neposredno nagovarjanje ciljne skupine.
Dosežki kampanje
“Kampanja Petrade? Ne, hvala”! je po podatkih iz raziskave Valicon (2021) dosegla že kar 85% Slovenk in Slovencev, več kot 11 občin je ukinilo ognjemete in kar 6 od 7 večjih trgovcev je ukinilo prodajo pirotehničnih izdelkov. Vendar, kot kaže, “boj proti petardam še ni končan, zato je pomembno, da s kampanjo ozaveščamo vsako leto znova.” je poudaril predstavnik kampanje iz podjetja TAM-TAM, Damjan Koren.
Poziv k akciji
“Želimo, da mladi razumejo, da vsaka petarda pomeni trpljenje za žival in predstavlja nevarnost tudi za njih same,” je dodala Milena Jakovljević, iz agencije DROM. “S tem, ko neposredno nagovarjamo najstnike prek kanalov, ki jih vsakodnevno uporabljajo, jih želimo spodbuditi k premisleku in odgovornemu ravnanju.”
Oni slišijo vaše petarde. Ali vi slišite njihov strah?
Skupaj poskrbimo, da bo prihajajoče praznično obdobje prijetno in varno tudi za naše živali ter za mladostnike. Kot je pojasnil Marko Oman, direktor Veterinarske postaje Ljubljana: “Živali je ob pokanju zelo strah, so nervozne, izgubijo apetit in poslabšajo se tudi bolezenska stanja. Hudih posledic pa na živali nima samo pok, temveč tudi svetloba, ki jo sproži petarda, zato lahko izzove celo epileptični napad.”