Plaktivat in slovenski kreativni duh pozivata #ostanidoma

Na Plaktivatovo pobudo je slovenska oglaševalska stroka združila moči in s kreativnimi sporočili poziva posameznike k odgovornemu ravnanju. Korona ne izbira. Ti lahko! #ostanidoma. Širi sporočila tudi ti in deli najljubši plakat!

Ideja se je porodila ob razmišljanju, kaj v trenutni situaciji s koronavirusom lahko naredijo oglaševalci, komunikatorji, oblikovalci, tekstopisci. Združijo moči, izkušnje in svoje znanje ter pomagajo z osveščanjem tudi v najtežjih trenutkih na jasen, močen in kreativen način.

Plaktivat s svojo ekipo je kontaktiral slovenske agencije, oblikovalke in oblikovalce z nagovorom, da ne gre za klasičen Plaktivatov natečaj za oblikovanje mestnega plakata, temveč za takojšnjo akcijo. Kreativni izziv je bil jasen: v posamezniku aktivirati odgovornost, solidarnost in človečnost v boju proti koronavirusu. »Pred časom sem nekje zapisal, da so ideje virus, ki se najhitreje širi, vendar je to bilo še pred zadnjimi dogodki. Zdaj sta tudi hitrost in moč idej na preizkušnji v tekmi s COVID-om 19. Reakcija Plaktivata, SOZ-a in številnih drugih v kreativni industriji je zato morala biti predvsem hitra. V primeru Plaktivata smo se vse dogovorili na eni kavi s Tomažem in v enem telefonskem posvetu z Ano na vožnji med Koprom in Ljubljano. Vsi se zavedamo, da se je tekma z virusom šele dobro začela, zato tudi s širjenjem idej, kako ga premagati, nikakor ne smemo odnehati. Prepričan sem, da tiste najmočnejše še pridejo. Ne nazadnje je to problem – a tudi brief desetletja, če ne generacije.« je o sodelovanju pri projektu povedal Mitja Petrovič.

Plakat 02: Avtor: Mirna Ptiček, agencija andGustav – foto:Asiana Jurca Avci

»Za klasičen Plaktivatov natečaj, ki skupno traja tri mesece, v tej situaciji žal ni bilo časa. Vseeno pa smo začutili klic, oz. neko odgovornost, da moramo izpostaviti problematiko, ki pesti vse okoli nas, situacija nam je nova in se moramo nanjo ustrezno prilagoditi. Izpostavljanje družbeno-odgovorih problematik skozi najstarejši medij, je tako ali tako Plaktivatovo poslanstvo. Smo se pa morali prilagoditi razmeram, zato sta na ulicah na mestnih plakatih samo dva poziva, ostala kreativna sporočila na temo koronavirusa pa objavljamo na družbenih omrežjih. Odziv me niti ni presenetil, vedel sem, da bomo znali stopiti skupaj in ukrepati hitro, jasno in udarno. Verjetno smo komu dali tudi kakšno idejo, kaj lahko počne v samoizolaciji. Hvala celotni stroki za hitro reakcijo in vsem posameznikom, ki so se samoiniciativno pridružili akciji.« dodaja Tomaž Drozg, vodja Plaktivata in ustanovitelj TAM-TAMa.

Do zdaj je bilo zbrano že preko 30 plakatov. Ad hoc akciji se je pridružila večina slovenskih agencij: Innovatif, Formitas BBDO, Pristop, Grey, Luna \TBWA, Mayer McCann, Futura DDB, andGustav. Kreativne rešitve pošiljajo tudi študentje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje ter nekateri posamezniki, ki so plakate zasledili na družbenih omrežjih. Vsa dela so objavljena v Zbirki plakatov s pozivom #ostanidoma na TAM-TAMovem facebook profilu. Zbirko pa večkrat na dan dopolnjujejo z novimi prispeli rešitvami.

Plakatna sporočila lepo dopolni tudi zapis Ane Ivandić, ki je ena od pobudnikov same ideje, dolgoletna partnerica projekta Plaktivat in soavtorica dveh plakatov: »Vsak od nas lahko pomaga na svoj način. Širjenje pravih sporočil na krilih kreativnosti je ena od stvari, ki jo lahko naredimo kreativci. In sporočila, ki se mi zdijo v tem času pomembna, niso samo ostani doma, umivaj si roke ter drži varnostno razdaljo v trgovini, ampak tudi bodi človek človeku na vseh ravneh. Aktivacija kolektivne zavesti z namenom iskanja pozitivnih rešitev je poslanstvo Plaktivata in tudi odgovornost  vsakega od nas.«

Akcijo oglaševalske stroke sta podprla tako SOZ – Slovenska oglaševalska zbornica kot Društvo za marketing Slovenije DMS, ki po svojih kanalih delita sporočila.