Utrinki s podelitve nagrad avtorju zmagovalnega dela osrednje kategorije 17. mednarodnega natečaja Plaktivat.
Zavedanje pomena kulture upada, kar kaže tudi raziskava o zmanjšanem številu kulturnih dogodkov in obiska v Sloveniji, ki še vedno ne dosega številk izpred epidemičnih časov, čeprav že pred tem stanje ni bilo rožnato. Na odrih slovenskih kulturnih ustanov so v letu 2023 izvedli 24.154 prireditev. Ogledalo si jih je več kot 3,9 milijona obiskovalcev ali 12 % manj kot leta 2019. Zato je bil letošnji cilj opogumiti k raziskovanju kulture skozi vse leto in prijazno, a jasno spomniti na pozitiven vpliv kulture na družbo in posameznika.
»Tokratno žiriranje je imelo malodane značaj kulturnega dogodka, saj je skozi dela, katerih raznovrstnost je sovpadala z bogastvom slovenske kulture, preizpraševalo obstoječe poglede in odpiralo nove. Zato v imenu celotne žirije hvala vsem sodelujočim, da ste svoj čas in navdih prelili v več kot 365 del za spodbujanje k celoletnemu raziskovanju kulture, kar je eno najlepših možnih voščil za 8. februar,« je delo žirije, opisal Peter Zabret, kreativni direktor v agenciji Internavti in predsednik ocenjevalne komisije osrednje kategorije Plaktivat.
To so skupaj z njim tvorili še Julija Somrak (DROM agency), David Fartek (ArnoldVuga), Nina Vrhovec (Multipraktik studio), Špela Drašlar (Saatchi&Saatchi), Aljaž Vesel (oblikovalski studio AA) in Tomaž Drozg iz TAM-TAMa.
Po temeljitem premišljevanju in konstruktivni debati v prostorih Rog Center so izbrali 13 FINALISTOV in ZMAGOVALNO DELO z naslovom KULTURNO LETO, avtorja Marka Pora.
Avtor je prejel Plaktivatov MEGAFON in zmagovalno plaketo, njegov plakat pa bo natisnjen in javno objavljen na 500 plakatnih mestih TAM-TAM po Sloveniji, gostuje pa tudi v obeh razstavah izbranih del 17. Plaktivata v TAM-TAMovih Plakatnih galerijah Figovec in BTC. Obenem bo zmagovalno delo prijavljeno tudi v tekmovalne dele festivalov Slovenski oglaševalski festival SOF in Bienale slovenskega oblikovanja Brumen.

Tomaž Drozg, Marko Por in Peter Zabret
Avtor zmagovalnega plakata, Marko Por, je žirijo prepričal s svojo izvirno vizijo in duhovitim pristopom: »Ne le eden, tokrat nas bodo kar štirje Prešerni vabili k raziskovanju slovenske kulture celo leto ne glede na dolžino dneva ali rokavov. Če kdo, potem so prav oni s svojo prešernostjo več kot usposobljeni, da z ulic spodbudijo k vstopu v notranjost naših kulturnih institucij, ki komaj čakajo, da vas sprejmejo in postrežejo z novimi pogledi,« je v utemeljitvi navedel Zabret.
RAZSTAVA IZBRANIH DEL 17. PLAKTIVATA
Pregledno razstavo izbranih del 17. mednarodnega natečaja Plaktivat si lahko ogledate v TAM-TAMovih Plakatni galeriji Figovec.
Na ogled do: 12. 2. 2025 | Lokacija: TAM-TAMova Plakatna galerija Figovec| Organizacija razstave: TAM-TAM Inštitut| Razstavišče omogoča: Mestna občina Ljubljana