Utrinki s podelitve nagrad avtorjema zmagovalnega dela osrednje kategorije 16. mednarodnega natečaja Plaktivat.
Namen letošnjega natečaja za družbeno odgovorni mestni plakat je bilo na pozitiven način opogumiti mladostnike, da spregovorijo o svojih stiskah. Na natečaj je prispelo natanko 400 del iz 34 držav, vse od Paragvaja, Združenih držav Amerike in Kanade do Vietnama, Japonske in Nove Zelandije. Kot je poudaril predsednik strokovne žirije Peter Zabret je že vsak prispeli Plaktivat v resnici uspeh sam po sebi: »Več kot 300 posameznikov je svoj čas namenilo spoznavanju morda prej malo znanih stisk mladostnikov. In prav ta izkušnja in pridobljeno znanje o resnosti tematike jih bo spremljala tudi v prihodnje ter morda za kanček prispevala k soustvarjanju aktivne in empatične družbe, ki zna pogledati izven okvirjev. Takšnih in drugačnih.«
Žirijo osrednje kategorije so sicer poleg Zabreta sestavljali še Julija Somrak (DROM agency), David Fartek(ArnoldVuga), Nina Vrhovec (Multipraktik studio), Špela Drašlar(Saatchi&Saatchi), Anja Delbello (oblikovalski studio AA) in Tomaž Drozg iz TAM-TAMa.
Po večurnem zasedanju v prostorih Cukrarne so za zmagovalni plakat razglasili plakat z naslovom VSE JE KUL, pod katerega se podpisujeta domača kreativca Matej Ferlič in Juš Šoltes.
Avtorja sta prejela Plaktivatov MEGAFON in zmagovalno plaketo, njun plakat pa bo natisnjen in javno objavljen na 500 plakatnih mestih TAM-TAM po Sloveniji, gostuje pa tudi v obeh razstavah izbranih del 16. Plaktivata v TAM-TAMovih Plakatnih galerijah Figovec in BTC. Obenem bo zmagovalno delo prijavljen tudi v tekmovalne dele festivalov Slovenski oglaševalski festival SOF in Bienale slovenskega oblikovanja Brumen.
Tomaž Drozg, Juš Šoltes, Matej Ferlič in Peter Zabret
Avtorja sta žirijo prepričala z že skoraj faktografskim in neolepšanim prikazom konkretnega stanja: »Včasih je že to dovolj, da učinkovito in brez ovinkarjenja opozori na tematiko, ustavi korak težko ulovljivih mladih in začne debato v širši družbi. Slednjo sicer poganjajo podobe, a zmagovalno delo je za osvetlitev stisk mladih raje dalo glavno besedo besedam samim, ki nas popeljejo skozi nezloščeno realnost. Za mentalno zdravje je namreč ključno, da svoje mesto dobijo tudi sicer neizrečene neprijetne misli; dobra novica pri tem pa je, da lahko vsak poišče svoj način, kako jih izrazi – tudi prek Tom telefona – in komu jih lahko zaupa. Lahko bi rekli, da čeprav zmagovalni Plaktivat deluje kot monolog, je njegov namen, da s svojim odmevom sproži pogovor(e),« je v utemeljitvi navedel Zabret.
RAZSTAVA IZBRANIH DEL 16. PLAKTIVATA
Pregledno razstavo izbranih del 16. mednarodnega natečaja Plaktivat si lahko ogledate v TAM-TAMovih Plakatnih galerijah Figovec in BTC.
Na ogled do: 12. 2. 2024 | Lokacija: TAM-TAMova Plakatna galerija Figovec in TAM-TAMova Plakatna galerija BTC (pred nekdanjim Kolosejem) | Organizacija razstave: TAM-TAM Inštitut| Razstavišče omogoča: Mestna občina Ljubljana in BTC City