Zaživela prva Plaktivatova delavnica za študente

V okviru 16. Plaktivata izvedena brezplačna delavnica z namenom opolnomočenja mladih za ustvarjanje družbeno odgovornih mestnih plakatov.

V tem tednu se je v prostorih Naravoslovnotehniške fakultete odvila prva Plaktivatova brezplačna delavnica za študente. Na pobudo TAM-TAM Inštituta so izbrani strokovnjaki udeležence različnih študijskih smeri, od oblikovanja in grafike do humanistike in celo fizike, opremili z idejami in znanjem o ustvarjanju plakatov, ki spreminjajo družbo. Priučeno znanje bo mladim koristilo tudi pri snovanju del za 16. mednarodni natečaj Plaktivat. Ta letos poteka na temo ‘Stiske mladostnikov‘, rok za prijave pa se izteče 17. novembra.

Poslanstvo Plaktivata je pripomoči k pozitivnim premikom v družbi. To dosega tako, da kreativce spodbuja k odzivu na pereče problematike, javnost pa k razmisleku o njih. Sedaj se je temu priključila še ena raven, in sicer aktivno delo z mlajšimi generacijami v obliki brezplačnih delavnic, namenjenih prenosu znanja. Da so mladi željni tovrstnih aktivnosti, priča dejstvo, da so bila prosta mesta za prvo Plaktivatovo delavnico zapolnjena v pičlih dveh dneh.

Plakat za delavnico so oblikovale študentke grafike Tina Černetič, Ana Stevanovski, Nika Trnovec in Lara Vukelić

V tem tednu se je tako v prostorih Naravoslovnotehniške fakultete zbral pester nabor več kot 40 študentk in študentov, ki so odgovore na vprašanje, kako s svojo proaktivnostjo osvetliti tematike in spodbuditi h konkretnim dejanjem, iskali ob pomoči ekipe izbranih strokovnjakov. Slednjo so sestavljali pobudnik projekta Plaktivat in direktor TAM-TAM Inštituta Tomaž DrozgPeter Zabret, snovalec na agenciji Pristop, Anja Delbello iz oblikovalskega studia AA, Alja Herlah, grafična in tipografska oblikovalka, specializirana za oblikovanje črkovnih vrst, ter Jure Ahtik, profesor na Naravoslovnotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani.

V teoretičnem delu so se udeleženci med drugim seznanili s pojmom mestnega plakata, zgodovino Plaktivata, procesom iskanja idej in njihove realizacije ter različnimi prijemi vizualnega oblikovanja. Eno glavnih sporočil tega dela so bile tri preproste besede: inpiracija, kreacija, deljenje, ki jih je poudaril Peter Zabret, pri tem pa črpal navdih od Agnès Vardo, režiserke in ene osrednjih figur modernega filma.

Teoretičnemu delu je sledil praktični preizkus, v katerem so se udeleženci v dvojicah spopadli s kreativnim izzivom ustvariti mestni plakat na temo Aktivna družba. Delavnico pa je sklenilo skupno komentiranje končnih del in poziv, naj mladi pridobljeno znanje s pridom izkoristijo ob prijavi na 16. Plaktivat.

PLAKTIVAT IN MLADI

V Plaktivatovi bogati zgodovini – natečaj je nastal leta 2014, trenutno poteka že 16. edicija, sta kar dvakrat slavili študentski deli. Zmagovalno delo 6. Plaktivata je postala kreativa Pra*ica avtorice Ana Kompara, sicer absolventke arhitekture. V okviru 7. Plaktivata pa je žirijo prepričal  absolvent  Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Nal Klemen s svojim delom na temo ‘(ne)odgovorno potrošništvo ter alternativne načine oskrbe‘.

Tudi sicer je zanimanje mladih za sodelovanje v mednarodnem natečaju raslo iz leta v leto, kar je botrovalo odločitvi o nastanku nove kategorije Sveža kri leta 2021. To pomeni, da lahko mladi s svojimi deli tekmujejo tako v osrednji kategoriji kot tudi v kategoriji, namenjeni izključno dijakom in študentom, nad katero bedi ločena žirija, ki določi prejemnike nagrad.

Tudi sicer je zanimanje mladih za sodelovanje v mednarodnem natečaju raslo iz leta v leto, kar je botrovalo odločitvi o nastanku nove kategorije Sveža kri leta 2021. To pomeni, da lahko mladi s svojimi deli tekmujejo tako v osrednji kategoriji kot tudi v kategoriji, namenjeni izključno dijakom in študentom, nad katero bedi ločena žirija, ki določi prejemnike nagrad.

PREGLEDNA RAZSTAVA PLAKTIVAT V NOVI PLAKATNI GALERIJI

Razpis 16. Plaktivata spremlja tudi pregledna razstava nagrajenih del preteklih natečajih. Ta gostuje v novi TAM-TAMovi Plakatni galeriji BTC, ki se nahaja pred bivšim Kolosejem, dela pa si je moč ogledati do 17. novembra.

PLAKTIVAT #16

Idejna zasnova in izvedba: TAM-TAM INŠTITUT
Sodelujoči: Zveza prijateljev mladine Slovenije / TOM telefon
Medij: TAM-TAM mestni plakati
Projekt: Plaktivat 16 – Stiske mladostnikov
Rok za prijave: 17. november 2023
Prijava na natečaj: E-prijavni obrazec

Natečaj je namenjen vsem kreativcem, tako samostojnim ustvarjalcem in grafičnim oblikovalcem kot agencijam, ki želijo soustvarjati skupni življenjski prostor. Vse potrebne informacije so zbrane na spletni strani www.tam-tam.si, brezplačna prijava del pa poteka na spletnem obrazcu do 17. novembra 2023.